Koneyrittäjien Peltola: Tekojen aika

27.05.2015 klo 15:45

Hallitustunnustelija Juha Sipilän aikaansaama hallitusohjelma rakentuu kansallisille vahvuuksillemme yhteistyölle ja omien luonnonvarojemme kestävälle käytölle. Nyt on tekojen aika, sillä muutoin emme saavuta vaadittavaa käännettä taloudessamme, arvioi Koneyrittäjien toimitusjohtaja Matti Peltola.

Kun Suomi halutaan uuteen nousuun, on aika palata juurille. Meidän on ponnistettava kansallisista vahvuuksistamme. Emme enää voi odottaa toista vaalikautta ulkopuolisen talouskasvun vetävän meidät pois talousahdingostamme.

Keskeisimmät vahvuutemme ovat kansalliset luonnonvaramme: puu, turve ja mineraalit sekä osaava työvoima. Meidän tulee valjastaa nämä voimavarat kestävällä tavalla täyskäyttöön tuottamaan hyvinvointia meille suomalaisille.

Tällä hetkellä niin metsä- ja turvevarat kuin työvoimammekin ovat huomattavassa vajaakäytössä.  Puuta mätänee metsissä ja työttömyys aiheuttaa kasvavia sosiaalimenoja sekä yhteiskunnasta syrjäytymistä. Saatamme olla rikkaita, mutta tällaiseen meillä ei kuitenkaan kansakuntana kerta kaikkiaan ole varaa.

Meidän pitää saada puu ja turve liikkeelle. Meillä ei ole varaa myöskään rapauttaa tieverkkoamme, mikäli haluamme elinkeinoelämämme olevan kilpailukykyinen ja tuottavan hyvinvointia ja sen edellytyksiä kansakunnallemme.

- Sipilän hallitusohjelmassa nämä perustotuudet on oivallettu hyvin, totesi Peltola.

Nyt on tekojen aika.

Lisätietoja:  toimitusjohtaja Matti Peltola, puh. 040 9009 412